שינה טובה
29 אוג, 2024

אחת ולתמיד: שטיח בחדר השינה – פינוק או טעות?

מה עדיף, רצפה חשופה ומבריקה או שטיח עבה שעוטף את כפות הרגליים? קבלו מדריך קצר שיעשה לכם סדר ויסייע לכם להכריע
אחת ולתמיד: שטיח בחדר השינה – פינוק או טעות?

תקופת החגים היא הזדמנות מצוינת לשינוי ולשדרוג. אחד השדרוגים הגדולים שאפשר לבצע בחדר השינה, כדי לשנות את אופיו – מבלי לשבור קופת חיסכון – הוא פרישת שטיח מרשים בצמוד למיטה. מצד אחד, הוא מוסיף נגיעה של יוקרה וחום, הופך את החלל לנעים ומזמין יותר; מצד שני הוא עלול להפוך למלכודת אלרגנים.

אז למה לא? כבד ומלוכלך

קודם כל – המובן מאליו: שטיחים נוטים למשוך אבק, לכלוך ואלרגנים שמצטברים בתוכם עם הזמן. הלכלוך מצטבר בין סיבי השטיח ועלול להקשות על הנשימה. בלילה הקושי הזה עלול להיות משמעותי ולפגום באיכות השינה, בעיקר בקרב אנשים הסובלים מאסתמה ובעיות נשימה.

שטיח עלול להקשות גם על הסובלים מאלרגיה לקרדית האבק – היצור הקטנטן שחי בסביבות מאובקות וניזון מתאי העור המתים שלנו. קרדיות האבק אוהבות לשהות על משטחים כגון מזרנים, וילונות ושטיחים, וגורמות לתגובות אלרגיות.

חיסרון משמעותי נוסף של שטיח הוא נטייתו להתלכלך בקלות ולספוג זיעה. אלה – אם יוזנחו – יהפכו להפתעה ריחנית שתתגבר ככל שהימים יחלפו והטמפרטורה תעלה.

ולבסוף, שטיח כבד או גדול מדי עלול להעניק לחדר השינה תחושה סגורה וצפופה. שטיח מוזנח יגרום לחדר להיראות מרופט במקום יוקרתי.

ולמה כן? מחמם ויוקרתי

אנחנו אמנם חיים במדינה חמה, אבל חווים לא מעט לילות קרים ובקרים צוננים במהלך השנה. אין מפנק יותר מלהניח את כפות הרגליים, שהרגע נשלפו מתחת לשמיכה, על שטיח עבה ביום גשום; להתאושש משינת הלילה כשאנחנו מוגנים מהרצפה הקפואה.

שימו לב: שטיח גדול עשוי לשמש כמשטח מונע החלקה, למרות ששוליו עלולים להוות מכשול, בעיקר עבור אנשים מבוגרים.

יתרון משמעותי נוסף של שטיח הוא הפחתת רעשים. התנועה האינסופית בדירות בבנייני המגורים יוצרת רעש רקע תמידי, בעיקר באישון לילה. שטיח מעמעם את הרעש, משקיט את צעדיכם ומסייע לסנן רעשים שעלולים להפריע לשאר בני הבית.

מבחינה אסתטית, שטיחים משנים את האווירה בחדר השינה. הם מגיעים במגוון צבעים ומרקמים ומוסיפים סגנון לחלל. שטיח יכול להוסיף נגיעה של אלגנטיות וחום, ליצור מראה מוקפד ובעיקר להעניק תחושה יוקרתית יותר מרצפה חשופה.

איזה שטיח מתאים לכם?

אם בחרתם להכניס שטיח לחדר השינה, ישנם ארבעה משתנים שכדאי לשקול בעת הבחירה:

  1. טקסטורה – סיבים ארוכים מעניקים תחושת יוקרה ועוטפים את הרגל, בעוד שסיבים קצרים קלים יותר לניקוי.
  2. צבע – שטיחים בהירים יותר יוצרים תחושה של מרחב גדול יותר סביבם. גוונים כהים מסתירים לכלוך ושחיקה, ומעניקים אווירה אינטימית יותר.
  3. שימושיות – חלק מהשטיחים נועדו לכסות חלקים נרחבים מהרצפה ומגדירים את החדר לעומת שטיחים קטנים, שמשמשים כאלמנט דקורטיבי באזור מסוים, ומייצרים תחושה של חלל גדול יותר.
  4. סגנון – דוגמה נועזת מוסיפה עניין ויזואלי ויוצרת מיקוד בשטיח, דוגמה עדינה משרה אווירה רגועה ורכה ברחבי החלל.

ועכשיו רק נותר לכם להחליט, האם אתם אנשים של שטיח ליד המיטה – או לא.



עוד בנושא